Open VLD Borgerhout werkt aan een blauwdruk voor Borgerhout

Open Vld trekt verkiezingscampagne op gang: “Stilstand door conflict tussen district en stad moet stoppen”

Open Vld Borgerhout wacht niet tot na de zomervakantie om haar verkiezingscampagne op te starten. “We gaan van deur tot deur om te horen wat er écht leeft bij de Borgerhoutenaar”, aldus voorzitter Nigel Chantrain. “Wij menen ook dat heel wat dossiers stilstand oplopen door de politieke rivaliteit tussen stad en district. Dat moet stoppen.”

Geen zomerstop voor Open Vld Borgerhout. De partij grijpt de vakantieperiode aan om ideeën te sprokkelen in de buurt. “Op basis daarvan willen we de blauwdruk voor ons partijprogramma opmaken”, zegt Nigel Chantrain. Wie denkt dat de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2024 nog veraf zijn, heeft het dus mis.

“Vanaf september start een nieuw politiek jaar. Wij beginnen nu alvast met het verzamelen van de bekommernissen van de Borgerhoutenaar. Dat zullen we doen via deur- aan deurbezoeken, maar ook via een online bevraging. Wat we nu al horen, is dat veel inwoners vinden dat er te veel middelen gaan naar ‘leuke’ zaken zoals feesten en braderieën. Dat is natuurlijk ook belangrijk, maar zaken als infrastructuur mogen daar niet onder lijden.”

De partij verwijt het huidige districtsbestuur ook stilstand in verschillende dossiers omwille van botsende visies met het stadsbestuur. “Borgerhout is een district met een uniek politiek klimaat, mede door de diverse culturen en gemeenschappen die er samenkomen. Maar ook door de politieke samenstelling die voor wrijving zorgt tussen stad en district. Die politieke rivaliteit leidt vaak tot stilstand op het vlak van mobiliteit en ruimtelijke ordening”, aldus Chantrain. “Denk aan de werken in de Ketsstraat, de Mellaertsstraat, Moorkensbuurt, de bouwwerf aan de Engelselei,...”

Of de partij dan pleit voor een districtsbestuur waar N-VA mee aan de macht komt? “Wij pleiten voor een efficiënt districtsbestuur, ongeacht welke partij er bestuurt. De Borgerhoutenaar mag geen slachtoffer worden van politiek gekibbel.”

Meest recente berichten

Plaats als eerste een reactie

Controleer je email om je profiel te activeren

Gemaakt door Code Nation via NationBuilder